فاطمه کوثر معرفت ناب

فاطمه کوثر معرفت ناب

قرآنی - علمی ، اخلاقی ، کلامی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و هنری
فاطمه کوثر معرفت ناب

فاطمه کوثر معرفت ناب

قرآنی - علمی ، اخلاقی ، کلامی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و هنری

پرواز تا فراسوی آسمان ها

علم و دانش بالی است برای پرواز ، " پرواز از سر زمین جهل و نادانی به سوی آسمان آبی انسانیت ، فضیلیت و معنویت " ، " پر گشیدن از پستی ها و فرو مایه گی ها و فرود آمدن بر بام بلند معرفت و دانایی" " کوچیدن از تاریکی ها و ظلمت ها به سوی روشنایی و نور.

 

  

امیر بیان مولایی متقیان علی علیه السلام  : اَلْعِلْم‌ُ اَکْثَرُ مِن‌ْ اَن‌ْ یُحاط‌َ بِه‌ِ، فَخُذُوا مِن‌ْ کُل‌ِّ عِلْم‌ٍ اَحْسَنَه‌ُ.

(رشته‌های‌ گوناگون‌) دانش‌ بیش‌ از آن‌ است‌ که‌ به‌ چنگ‌ آید، پس‌، از هردانشی‌، نیکوترین‌ (و سودمندترین‌ و ضروری‌ترین‌) آن‌ را فراگیرید.

لا یُدْرَک‌ُ الْعِلْم‌ُ بِراحَة‌ِ الْجِسْم‌ِ.

دانش‌، با تن‌ آسایی‌ به‌ دست‌ نمی‌آید.

علم و دانش بالی است برای پرواز ، " پرواز از سر زمین جهل و نادانی به سوی آسمان آبی انسانیت ، فضیلیت و معنویت " ، " پر گشیدن از پستی ها و فرو مایه گی ها و فرود آمدن بر بام بلند معرفت و دانایی" " گوچیدن از تاریکی ها و ظلمت ها به سوی روشنایی و نور. "

آری علم و دانش بالی است برای پرواز  " پرواز از کویرستان تحجر و جمود ، ارتجاع و پس روی به بوستان عزت و عظمت و رویش وشکوفایی و خلاقیت و نو آوری" پرواز از " خاک تا افلاک و از فرش تا عرش از اسفل السافلین تا اعلی علیین" . علم و دانش بالی است برای هجرت ،  هجرت از وادی منیت ها و خود خواهی و عجب ها و غرورها ، تکبرها و نخوت ها " به سر زمین تجلی مهر ، عطوفت و مهربانی و صلح و صفا و رفق و مدارا ،به دور از دروغ و دغل ،نیرنگ و فریب " .

آری علم و معرفت بالی است برای پرواز در افق های تازه برای دیدن منظرهای زیبا و شگفت انگیز و شنیدن آواهای دلنواز و روح پرور و احساس لطیف ترین موجود عالم هستی یعنی خدای قادر و متعال که چشم سر توان دیدنش و گوش تحمل شنیدنش و حس قدرت درکش را نداشت .

ای علم و دانش و معرفت ای گل واژه بلند بوستان اندیشه و سرو بلند زندگی و نخل امید جاودانگی دوستت دارم و حاصل زندگیم ، تمام داراییم ، زیباترین میوه وجودم  که جوانیم است در مسلخ عشق به تو ذبح می کنم باشد که به تو زنده شوم ، پایا و جاودانه شوم .

آری باید کمر همت بست و عزم را جزم نمود و تن آسایی و رفاه طلبی را در گورستان پوچی بطالت دفن کرد و به امید فرداهای بلند ، افق های روشنایی بخش پرواز آغاز کرد .

 آری آغازی  نورانی به روشنای خورشید ، پنهاور به گستره گیتی ،  طوفانی به طوفانی دریا ،، پایا به پایداری کوه ،  بلند به بلندای آسمان و .... پروازی دوباره باید  .

آری حوزه دانشجویی پروازی دوباره آغاز می کند دوباره ای بی تکرار و تکراری بی ملال پروازی به همراه خیل افسران جوان ، تشنگان ، ولی نه تشنه " نان و نام " و نه  تشنه " مدرک و مدال و عنوان و نمره و جام "  تشنه  ولی نه تشنه "صندلی و میز و کرسی و تخت " تشنه  نه تشنه "  شهرت و  لذت و قدرت و حکومت"   آری تشنه اند " تشنه حقیقت و طاهرت" تشنه " نورانیت و صداقت " تشنه " دانش  و ارزش " تشنه "  شرافت و فضیلت " تشنه  " آب کوثر اطهر" .

آری حوزه دانشجویی با چنین ره روان و ره پویانی از خور و خواب و شهوت دل می شوید و از سر زمین غربت و تنهایی به کوی دوست پرواز می کند

با نام قله نشین فضیلت و کرامت ، شرافت و نجابت

صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها سفری دوباره آغاز می کند

باشد که به بلندای نامش نامدار شوید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد