فاطمه کوثر معرفت ناب

فاطمه کوثر معرفت ناب

قرآنی - علمی ، اخلاقی ، کلامی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و هنری
فاطمه کوثر معرفت ناب

فاطمه کوثر معرفت ناب

قرآنی - علمی ، اخلاقی ، کلامی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و هنری

[URL=http://uplod.ir/n64u0gx9i5zc/1________________________.pdf.htm]1________________________.pdf -  201 KB[/URL]

حرف های امروز رویش های فردا

در حماسه سیاسی باید همه با شور و شوق حاضر شوند و تمام دوستداران انقلاب و نظام بدون توطئه چینی بر علیه هم باید در میدان حماسه حاضر شوند که متأسفانه برخی از بزرگان کلماتی به زبان جاری می کنند که ثمره ای جز کینه و کدورت و تشتت و اختلاف ندارد و لذا از بیان سخنان تفرقه افکنانه باید پرهیز نمود حضرت آیه الله محمد خامنه ای به نقل از فارس مطالبی بیان داشته است که نیاز به تأمل و بررسی دارد که گزیده از مطالب ایشان را همراه با نقد آن که با فونت متفاوت ارایه شده است بیان می شود امید که شرمنده شهداء و انقلاب مان نباشیم

ادامه مطلب ...

در محضر لاهوتیان

  بسم الله الرحمن الرحیم
از حکمت های نورانی حضرت امیرمومنان صلوات الله علیه
در محضر آیت الله استاد محمد شجاعی مدظله العالی
« سُـرورُ المُؤمنِ بطاعَةِ رَبّـهِ وَ حُزنهُ عَلی ذَنبِـهِ »
غرر و دُرر ج1 ص 516

... ما شاد و خوشحال می شویم که فلان کار، فلان معامله و امثال اینها درست شد و محزون می شویم که فلان مساله و آن خرید درست نشد؛ اینها مال مؤمـن نیست، یعنی وصف مومن نیست. اگر مومـن واقعی باشد، سرور و شادیش فقـط به این است که پروردگارش را اطــاعت کرده است و خوشحال می شود، اگر به گناه مبتلا شد، محزون می شود.

این طاعتی که ما می کنیم و می گوییم، سبحــان الله، یعنی اینها مناسب حــق نیست، درنتیجــه عجب به سراغ انسان نمی آید؛ اینـــکه در تسبیــح خـدای متعــال می گوییـم سبحــــان الله، یعنی از این طـاعت من، خدا منــزه است؛ از همه چـیز منـزه است. خدا این عالـم و آسمـان و زمین را خلــق کرده که حتی یک برگ کوچک هم حساب دارد، آنوقت این چیـزها چگونه مناسبش خواهد بود...

الحمــد لله یعنی حمد مخصوص خداست، هر چه خوب است خدا خواسته خوب شود، پس مــال خداست؛ خـدا بنا باشد کسی را به جــوار خودش راه بدهد، این نه بـرای این است که عملش منـاسب بوده، بلکه به فضــلش این کار را می کند.

این بیان، هم ازحضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، هست و هم از حضرت امیرمومنان صلوات الله علیه: ما عبـدناک حـق عبـادتک و ما عــرفناک حــق معرفتک؛ ما آنکه حــق عبــادت توست بجـا نیـاوردیم و آنـچه که حـق معــرفت توست، نشنـاختیم تــو را. با این وصف دیگر چه عُجبــی؟!

آن تسبیح که می گوییم الله اکبـــر، یعنی خدا بزرگــتر است، یعنی بزرگتر از این است که توصیـف شود؛ الحمــد لله یعنی هر چه حمــد و ستایش برای هر چه بکنید، این حمـد، مال خداست و بـرای اوست؛ متوجه باشیم که این عمل زمینه ساز می شود که فضـــل خدای متعال، شامــل حـال بشود.

ادامه مطلب ...

خادمان ملت در کام تشنگان قدرت سوختند نسوزاندند

خدایا! تو را گواه می گیرم که هیچگاه ملتی چنین صبور و همراه در تاریخ نبوده، این مردم حق بسیاری دارند و بسیارحق دارند. خدایا آنچه که می گویند و آنچه که می خواهند حق است خدایا ! کمک کن ما شرمنده چنین ملتی نشویم . بر ما ببخش اگر نتوانیم دین مان را به این مردم ادا کنیم . تو می دانی که ما می خواهیم ادا کنیم .

ادامه مطلب ...

نقد سخنرانی مراد زهی امام جمعه اهل سنت

امام علی علیه السلام می فرماید : 

ابوبکر و عمر صالح بودند و کتاب خدا و سنت رسول خوب عمل کردند و از سنت تعدی نکردند تا از دنیا رفتند خدا هر دو رحمت کند

ادامه مطلب ...

همراه با قلب قرآن

تفسیر سوره یس  

جلسه دوم  

استاد آیه الله العظمی وحید خراسانی

ادامه مطلب ...

متن دفاعیه

این تهفه فقیرانه را به محضر مبارک حضرت صدیقه کبرا فاظمه زهرا سلام الله علیها تقدیم می دارم که با بذل جان خود و اولاد پاکش قلم آموز بشریت شد و مشق عشق آموخت و راه شدن متعالی را نمایان ساخت و برای نجات بشریت از منجلاب جهالت و منیت و بر نشاندن بر بام بلند سیادت و سعادت توحیدی دمی نیاسود و خود را به زحمت انداخت تا درهای رحمت و مغفرت الهی را به روی انسان ها بگشاید .

این اثر گرچه لایق آن ذات اقدس و فیض مقدس نیست اما به دو دست نیاز به محضر نورانیش تقدیم می شود بدان امید که به نظرش لایق نظر گردد

ادامه مطلب ...