فاطمه کوثر معرفت ناب

فاطمه کوثر معرفت ناب

قرآنی - علمی ، اخلاقی ، کلامی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و هنری
فاطمه کوثر معرفت ناب

فاطمه کوثر معرفت ناب

قرآنی - علمی ، اخلاقی ، کلامی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و هنری

یک سؤال از برادران اهل سنت

امامت انتخابی یا انتصابی قضاوت با شما

به اتفاق تمام مسلمانان جهان در آخر الزمان شخصی به نام مهدی سلام الله علیه  که فرزندی از فرزندان فاطمه سلام علیها است قیام می کند و طبق اعتقادات شیعه و کثیری از علماء اهل سنت امام مهدی موجود موعود است ولی طبق اعتقاد تعدادی از علمای اهل سنت و تمام فرقه وهابیت امام مهدی فقط موعود است  نه موجود .

و از سوی دیگر هیچ فردی از اهل سنت وجماعت و شیعه قائل به انتخابی بودن آن امام نیستند  و همه بالاتفاق بر این باورند که امام مهدی سلام الله علیه  از سوی خداوند و به دستور او برای بر پایی عدل و قسط قیام می کند 

چند سؤال از قائلان به امامت انتخابی ........  

 

چند سؤال  

1. برادران اهل سنت چگونه وجود امام آخر الزمان را می پذیرند که از طرف خدا و منصوب از سوی اوست ولی امامت امام علی و فرزندان او را نمی پذیرند  و می گویند انتخابی است و پیامبر صلی الله علیه و آله صحابه را به حال خود رها کرد تا خلیفه ای برای خود انتخاب کنند  ؟

 

2. اگر بشر نیاز به امامت دارد حال و گذشته و آینده چه فرقی دارد چگونه می شود بشر آخر الزمان که به لحاظ تکنولوژی و علمی پیشرفت های چشمی گیری داشته است و در مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی و اجتماعی نسبت به بشریت گذشته دارای ترقی و تعالی بوده است نیاز به امام پیدا می کند ولی بعد از رحلت پیامبر وجود امام ضرورت نداشته است  ؟

3. مگر وجود امام مهدی برای بر پایی قسط و عدل و بر چیدن بساط ظلم و تباهی نیست آیا در عصر زمان بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله توسط صحابه قسط و عدل بر پا بود و نیازی به امام نبود اگر چنین است چرا بر خانه خلیفه سوم یورش بردند و او را به صورت دستجمعی به قتل رسانند و آیا وجود جنگ های مانند جمل و صفین و نهروان بر بر پایی ظلم و تباهی دلالت نمی کند  ؟

4. اگر ملاک بر حضور امام در اخر الزمان نا توانی بشریت از اداره مملکت است چگونه در گذشته و امروز بشریت نا توان از اداره مملکت نیاز به امام ندارد ولی در آینده نیازمند خواهد شد ؟ 

5. شما به هر دلیل و ملاکی که وجود امام در آخر الزمان را برای بشریت لازم و ضروری می دانید آیا به همان ملاک و دلیل نمی توان وجود امام را برای تمام زمان ها اثبات نمود ؟ 

هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین

نظرات 1 + ارسال نظر
ali پنج‌شنبه 3 اسفند 1391 ساعت 23:43

سلام سؤالات به جا و محکمی است باید منتظر جواب برادران اهل سنت بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد